Sök:

Sökresultat:

307 Uppsatser om Säkerhet i Java EE - Sida 1 av 21

Parallellpublicering

Examensarbete Àr utfört för Gothia System Office AB och innebar att analysera och ta fram ett exempel pÄ hur parallellpublicering fungerar. Parallellpubliceringsexemplet Àr baserat pÄ Oracle 8.1.7 databas som Àr implementerad med testdata via script. SjÀlva Parallellpubliceringsprogrammet Àr skrivet i Java och dess uppgift Àr att publicera data frÄn databasen med olika utseende beroende pÄ vad man skall anvÀnda det till. Utmatning av data frÄn databasen sker via XML som sedan tillförs ett XSL style sheet, eller bearbetas om, av Java-applikation för det slutgiltiga mÄlet. Programvaran som anvÀnds för att utveckla Java-applikationen Àr JDeveloper 3.2 och för att framstÀlla dataanalysen, UML = Unified Modeling Language, sÄ anvÀnds Together 5.02..

Parallellpublicering

Examensarbete Àr utfört för Gothia System Office AB och innebar att analysera och ta fram ett exempel pÄ hur parallellpublicering fungerar. Parallellpubliceringsexemplet Àr baserat pÄ Oracle 8.1.7 databas som Àr implementerad med testdata via script. SjÀlva Parallellpubliceringsprogrammet Àr skrivet i Java och dess uppgift Àr att publicera data frÄn databasen med olika utseende beroende pÄ vad man skall anvÀnda det till. Utmatning av data frÄn databasen sker via XML som sedan tillförs ett XSL style sheet, eller bearbetas om, av Java-applikation för det slutgiltiga mÄlet. Programvaran som anvÀnds för att utveckla Java-applikationen Àr JDeveloper 3.2 och för att framstÀlla dataanalysen, UML = Unified Modeling Language, sÄ anvÀnds Together 5.02.

Analys av CORBA som grÀnssnitt mellan Java-klient och Ada95-server i en distribuerad miljö

Today, Ericsson Microwave Systems (EMW) uses non-graphical user interfaces in some of their Ada95 applications. EMW wishes to develope a more easy-to-use and platform independent graphical user interface (GUI) for their applications. To meet these requirements EMW has chosen to evaluate Java in GUI development with Ada95. To make it possible for the Java GUI to communicate with the Ada95 application, some kind of standardized interface is required. CORBA is a specification of such an interface.

SprÄkskillnader mellan Java och C# : En kvantitativt jÀmförande studie

Java och C# Àr tvÄ objektorienterade programmeringssprÄk med mÄnga gemensamma egenskaper, dock har dessa egenskaper syntaxmÀssiga skillnader. En tidigare undersökning har visat att mindre Àn 5 % av kÀllkoden behöver Àndras för att konvertera ett fungerande Java-program till ett likadant fungerande C#-program. FrÄgestÀllningar baserade pÄ denna upptÀckt togs fram och besvarades genom att jÀmföra tvÄ identiska program skrivna i Java och C#, skillnader och likheter mellan programmens kÀllkod pekas ut och sammanstÀlls kvantitativt. Skillnader bestÄr av bl.a. sprÄkens nyckelord, klasser och metoder som motsvarar varandra i sprÄkens bibliotek har olika namn och beteenden samt att finesser som finns i ena sprÄket Äterfinns inte i det andra.

VARN  Ett nÀtverksbaserat 2D-actionmultiplayerspel skrivet i Java.

VARN A network multiplayer 2D action game written in Java. All games that support any form of play across networks is in one way or another affected by the delay, or "ping", that occurs from the time it takes for information to travel over the wires. Not only does it take time, it varies depending on how far away the connected partner is and the current status of the network you are on. Through the years a lot of different methods have been developed to combat these delays. I have reviewed some of these methods and implemented a synchronization system in Java meant to be used in online action multiplayer games..

Utveckling i Java av ett pedagogiskt spel i kvantfysik

The game QuantoJump is developed in the programming language Java to be an educational game in quantum physics. By illustrating quantum mechanical laws of electron transitions with shapes and colours, QuantoJump hopes to spark interest and create a more intuitive understanding of quantum physics. The result is a game where the player plays as an electron in the outermost shell of an atom, with the goal of getting to the innermost shell. This while not making forbidden jumps by following the laws of electron transitions dictated by quantum physics. The programming of the game was done in the integrated develpoment environment Eclipse.

Implementation och utvÀrdering av trÄdintensiv simulator i Java, Jetlang och Erlang

TrÄdning Àr svÄrt att fÄ sÄ effektivt som möjligt och det Àr komplicerat att skriva kod för det. Det hÀr examensarbetet beskriver en implementation och jÀmför sedan implementationerna. UtvÀrderingen av implementationerna i Java, Jetlang och Erlang avslöjar att Jetlang skalar bÀst bÄde nÀr det gÀller komplexitet och hÄrdvara. Erlang behöver minst extra kod för att hantera trÄdning. NÀr det gÀller mÄnga smÄ körningar har Àven Erlang bÀst prestanda men tappar försprÄnget snabbt nÀr komplexiteten ökar..

Inloggning : Lösenordskryptering och Brute force attack

This report is the result of a sub-project of a larger project to create a platform formathematical education. The sub-project focuses on authentication with associ-ated security, where security is emphasized. The project environment is Java EE 6where GlassFish 4.0 acts as the server. The project has been divided into threeparts; password encryption, Java EE authentication and brute force attack. Thepassword encryption part focuses on examining different hash functions executionspeed, the result shows that none of the examined hash algorithms is suitable fordirect use.

C, C++, Java och Python : En prestandajÀmförelse mellan fyra programmeringssprÄk

In today?s society computers are getting a much more important role. To get a computer to work as intended it has to be programmed. A computer program is written with programming languages. There is an abundance of programming languages available today and there are many differences and similarities between them.

Maxflödesalgoritmer i Java : En studie av vikten att vÀlja rÀtt algoritm och datastruktur för att minimera körtiden för exakta maxflödesalgoritmer

Maxflo?desproblemet har ma?nga praktiska tilla?mpningar och probleminstanserna kan bli mycket stora. Effektiva implementationer a?r da?rfo?r no?dva?ndigt fo?r att ko?rtiden inte ska bli alltfo?r ho?g. I den ha?r studien har tva? maxflo?desalgoritmer, Edmonds-Karps algoritm och Goldberg-Tarjans push-relabel-algoritm, implementerats i Java med tva? olika da- tastrukturer och ja?mfo?rts med varandra.

C, C++, Java och Python - En prestandajÀmförelse mellan fyra programmeringssprÄk

In today?s society computers are getting a much more important role. To get a computer to work as intended it has to be programmed. A computer program is written with programming languages. There is an abundance of programming languages available today and there are many differences and similarities between them. The different languages have their advantages and their disadvantages where some of them are intended for fast performance, some to be cheap on memory usage, and some are developed to be easy to program on. In our thesis we have chosen to compare four of todays most common languages, C, C++, Java and Python.

Ledningsinformationssystem i webbmiljö

Detta arbete har utförts pÄ WM-data i Skövde och gick ut pÄ att skapa ett ledningsinformationssystem i webbmiljö. Systemets uppgift var att förse anvÀndaren med information om vÄrdplatsbelÀggningen pÄ tre av SkaraborgslÀns sjukhus. Systemet skapades som en webbapplikation vilken med hjÀlp av Java applets kommunicerar med databaser som innehÄller informationen. Arbetet resulterade i en webbapplikation, en systemspecifikation för applikationen och en examensarbetesrapport..

Modernisering av Javabaserade webbapplikationer : Hur kan man pÄ ett kostnadseffektivt sÀtt modernisera webbapplikationer, utvecklade med gamla Java-tekniker?

The technology used in the development of web-applications is evolving at such rate that it has become more and more important to keep web-applications modern. If an application is based on a technical platform that is not renewed, the platform may over time develop into an obstacle in further development of the application. There may be compatibility issues and some of the code may be unnecessary due to abstraction, and therefore more time consuming to work with. Sometimes the reason may be that an application has been built to run, and is running on an application server that is no longer being maintained. The system can be large and modernization can cost a lot.

An implementation of a rational, reactive agent

We are working on the development and design of an approach to agents that can reason, react to the environment and are able to update their own knowledge as a result of new incoming information. In the resulting framework, rational, reactive agents can dynamically change their own knowledge bases as well as their own goals. An agent can make observations, learn new facts and new rules from the environment, and then update its knowledge accordingly. The knowledge base of an agent and its updating mechanism has been implemented in Logic Programming. The agent?s framework is implemented in Java.

C# : Framtidens sprÄk???

This paper is about the new programming language from Microsoft, C# (See Sharp) and the .NET Framework. They are still in beta-version, but will be released on the market in February 2002. This paper presents C#, not in detail but the characteristics that distinguish the language. A comparison is done with C++ and Java, since C# is most resembling to these languages. Both C# and Java have been developed from the mother- language C++.

1 NĂ€sta sida ->